Tuesday, August 20, 2013

Μαθησιακές δυσκολίες

Τα παιδιά με δυσκολίες μάθησης παρουσιάζουν μια διαταραχή σε μια ή περισσότερες απο τις βασικές διαδικασίες που αναφέρονται στην κατανόηση και και χρήση του γραπτού και προφορικού λόγου. Η κατηγορία αυτή περιλαμβάνει περιπτώσεις, όπως η ελάχιστη εγκεφαλική δυσλειτουργία, η δυσλεξία, η δυσφασία, η δυσαριθμησία, κ.λπ. Οι καταστάσεις αυτές δεν οφείλονται σε αισθητηριακές βλάβες εμφανείς, σε νοητική καθυστέρηση, σε σοβαρές συναισθηματικές διαταραχές ή τέλος σε ανεπαρκείς κοινωνικές συνθήκες».

Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες παρουσιάζουν μια εξελικτική ανομοιογένεια στις ψυχολογικές τους λειτουργίες, η οποία περιορίζει τη μάθηση σε τέτοιο βαθμό, ώστε να χρειάζονται κατάλληλο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για να καλύψουν τις εκπαιδευτικές τους ανάγκες.

Θα πρέπει να γίνει κατανοητό πως οι μαθησιακές δυσκολίες δεν είναι αναπηρία και πως τα παιδιά που αντιμετωπίζουν τέτοιου είδους δυσκολίες δεν θα πρέπει να παραμεληθούν απο το σχολικό και εξωσχολικό πλαίσιο. Έχουν ανάγκη απο εναλλακτικούς τρόπους μάθησης για την κατανόηση και αντιμετώπιση αυτών των δυσκολιών.






No comments:

Post a Comment